تاثیر ارتباط با افراد موفق چیست؟

تاثیر ارتباط با افراد موفق

فهرست مطالب

خواه یا ناخواه افراد تحت‌تأثیر اطرافیان خود قرار می‌گیرند و بعد از گذشت مدت زمانی به طور ناخودآگاه از خلق‌وخوی آن‌ها تقلید می‌کنند؛ لذا برای موفقیت مهم است که هر شخص با انسان‌های درستی در ارتباط باشد. اگر به دنبال آینده‌ای روشن و موفق هستید در انتخاب هم سخن و دوست خود کمی حساسیت داشته باشید؛ زیرا که هرچه انسان‌های موفق اطراف شما بیشتر باشد و معاشرت با افراد موفق داشته باشید، شانس شما برای داشتن آینده‌ای روشن بیشتر خواهد بود. در ادامه مطلب از مجموعه تسهیلگران به بررسی ویژگی های افراد موفق و تاثیر ارتباط با افراد موفق می‌پردازیم.

برای مطالعه مقاله «روش های رسیدن به هدف های شخصی؛ معنا و مفهوم هدف در زندگی» کلیک کنید.

افراد موفق چه کسانی هستند؟

تعریف موفقیت و افراد موفق در نظر افراد مختلف متفاوت است؛ مثلاً بیل گیتس موفقیت را در دنیای فناوری و تکنولوژی می‌دید و وارن بافت دوست صمیمی او موفقیت را در پول و سهام می‌دید. هر شخصی باتوجه‌به اهدافی که از زندگی دارد، تصویری متفاوت از موفقیت و افراد موفق در ذهن خود دارد و تلاش می‌کند به آن چیزی که می‌خواهد برسد؛ اما به‌طورکلی فرد موفق کسی است که اهدافش را در زندگی خود پیاده کرده و به کمک اصول و روش‌ها به آن‌ها دست پیدا می‌کند. در واقع هدف انسان در زندگی همان چیزی است که پیش‌زمینه موفقیت است. به‌عبارت‌دیگر افراد موفق کسانی هستند که کارهای لازم برای رسیدن به اهدافشان را انجام می‌دهند و زمانی که شکست خوردند تصمیم‌گرفتن که دوباره شروع کنند. مثبت اندیشیدن، داشتن روابط درست با دیگران، تلاش و برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف و… همگی تاثیر ارتباط با افراد موفق هستند.

همچنین فردی که خود را در تمام ابعاد رشد دهد و نه‌تنها با پرورش یک بعد بلکه با پرورش تمام ابعاد به رشد برسد موفق است. یک فرد با نگرش و باورهای مثبت می‌تواند به این رشد برسد و افکار منفی همیشه باعث دورشدن فرد از خواسته‌ها و هدف‌ها می‌شوند. این افکار منفی ممکن است که ریشه در کودکی شما داشته باشد و موجب شود که از اهدافتان دور شده و در مسیری قرار بگیرید که نمی‌خواهید در آنجا باشید.  گسترش ارتباطات با این گونه افراد می‌تواند در تکامل زندگی شما تأثیرگذار باشد و شما را در مسیر پیشرفت هدایت کند.

تاثیر ارتباط با افراد موفق؛ ویژگی های افراد موفق

افراد موفق ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که در صورت برقراری ارتباط با این گونه افراد تاثیر ارتباط با افراد موفق به‌وضوح در زندگی شما نمایان خواهد شد. اگر بخواهیم شخصیت افراد موفق را بررسی کنیم ۷ چیز می‌تواند در شخصیت افراد موفق نقش اساسی داشته باشد.

عادت های افراد موفق

۱. هدف گذاری

کسب مهارت هدف‌گذاری در زندگی از تاثیر ارتباط با افراد موفق است. افراد موفق برای زندگی خود اهدافی در نظر می‌گیرند و برای رسیدن به این اهداف تلاش‌های زیادی می‌کنند. این‌گونه افراد در رسیدن به هدف‌هایشان راه بازگشتی نمی‌گذارند. شاید این‌گونه افراد در رسیدن به اهداف بارهاوبارها راه را عوض کنند؛ ولی اهداف را هرگز تغییر نمی‌دهند. درحالی‌که افراد ناموفق برای رسیدن به اهداف خود هیچ‌گونه تلاشی نمی‌کنند. افراد موفق می‌دانند که در دنیا هیچ‌چیز غیرممکنی وجود ندارد و از حرف‌های دیگران که می‌خواهند مانع موفقیت آن‌ها شوند، ناراحت نمی‌شوند.

۲. شجاع بودن

تنها داشتن هدف و برنامه‌ریزی برای رسیدن به موفقیت کافی نیست؛ بلکه تنها اقدام شجاعانه است که می‌تواند آرزوها و باورها را به یک حقیقت تبدیل کند. یکی از ویژگی های افراد موفق شجاع و نترس بودن آن‌ها است. فرق بین آدم‌های موفق و ناموفق هم در همین موضوع است. انسان‌های موفق برای رسیدن به خواسته‌های خود هر روز تلاش می‌کنند؛ ولی افراد ناکام فقط حرف می‌زنند. افراد موفق به‌راحتی وارد ترس‌هایشان می‌شوند و می‌دانند که اگر این کار را انجام نمی‌دادند تا آخر عمرشان درهمان پله اول باقی می‌ماندند. اگر می‌خواهید جزء افراد موفق باشید به دل ترس‌هایتان بروید که دشمن موفقیت ترس است. در صورت برقراری ارتباط با افراد موفق می‌توانید روحیه‌ای شجاع و نترس را در خود تقویت کنید و این از تاثیر ارتباط با افراد موفق است.

۳. ویژگی های افراد موفق؛ داشتن قدرت نه گفتن

اکثر اشخاص از نه گفتن به خواسته دیگران می‌ترسند و بدون این که خودشان رضایت داشته باشند به خواسته دیگران بله می‌گویند؛ زیرا از قدرت نه گفتن برخوردار نیستند. افراد موفق به‌خوبی این قدرت را فراگرفته و به درخواست دیگران نه می‌گویند بدون اینکه فرد درخواست‌کننده ناراحت شود. یکی از ویژگی های افراد موفق که تاثیر زیادی در موفقیت آن‌ها دارد همین‌قدرت نه گفتن است. افراد موفق می‌دانند که به چه روشی و به چه کسانی نه بگویند؛ زیرا تکنیک نه گفتن را به‌خوبی فراگرفته‌اند و این تکنیک تاثیر بسزایی در پیشرفتشان دارد.

برای مطالعه مقاله «کتاب شفای زندگی؛ تاثیر افکار مثبت در سلامت روان و جسمانی» کلیک کنید.

۴. روحیه خیرخواه داشتن

داشتن روحیه خیرخواه از ویژگی های افراد موفق است. راز موفقیت افراد موفق این است که دیگران را نادیده نگرفته و به آن‌ها اهمیت می‌دهند. داشتن حس خیرخواهی نسبت به دیگران موجب می‌شود که نسبت به خود هم خیرخواه‌تر باشیم. برای رسیدن به یک خیرخواهی در قدم اول باید گناه و اشتباهات خود را گردن افراد دیگر نیندازیم. مردم را مهم بدانیم و با این روحیه با آن‌ها برخورد کنیم. هر نوع برخوردی که با دیگران داشته باشیم با احساسات ما رابطه مستقیمی دارد.

۵. تاثیر ارتباط با افراد موفق؛ مثبت اندیش بودن

مثبت‌اندیش شدن افراد منفی‌نگر می‌تواند از تاثیر ارتباط با افراد موفق حاصل شود. یکی از ویژگی‌های این‌گونه افراد که در ارتباط با افراد موفق به‌شدت تأثیرگذار است مثبت‌اندیش بودن آن‌ها است. افراد موفق در روزهای سخت زندگی به این فکر می‌کنند که توان مقابله با مشکلات را دارند و می‌توانند از پس مشکلات بربیایند. آن‌ها به همه چیز با دید مثبت نگاه می‌کنند درحالی‌که افراد ناموفق در مواجه‌شدن با مشکلات به سختی‌های آن فکر می‌کنند و خود را آدم بدشانسی می‌بینند.

۶. منتظر نماندن

افراد موفق جزء آن دسته افرادی نیستند که در خانه نشسته و منتظر باشند که یک روز شانس در خانه آن‌ها را بزند و موفق شدن را دودستی تقدیم آن‌ها کند. افراد موفق برای رسیدن به موفقیت خودشان تلاش می‌کنند؛ زیرا می‌دانند که هیچ‌کس مسئول موفق شدن دیگران نیست و این خودشان هستند که باید به موفقیت دست پیدا کنند؛ درست برعکس افراد ناموفق.

موفقیت شغلی

۷. تاثیر ارتباط با افراد موفق؛ مدیریت زمان

زمان دارایی باارزشی است و واقعاً مهم است. افراد موفق به زمان اهمیت زیادی می‌دهند و افراد ناموفق به زمان حتی فکر هم نمی‌کنند. افراد موفق به‌خوبی می‌دانند که زمان ازدست‌رفته بازنمی‌گردد و باید از هر لحظه به‌درستی استفاده کنند. افراد موفق هم مانند سایر افراد دیگر ۲۴ ساعت در روز وقت دارند با این تفاوت که افراد موفق می‌دانند که چگونه به‌درستی از وقتشان استفاده کنند.

معاشرت و تاثیر ارتباط با افراد موفق

موفقیت به‌خودی‌خود اتفاق نمی‌افتد و برای رسیدن به موفقیت فاکتورهای مهمی مثل تلاش، هدف‌مند بودن، سخت‌کوشی، شخصیت فردی و… نیاز است. شخصیت شخصی که در نهایت سبب موفقیت در تجارت و شغل خواهد شد متأثر از نزدیکان و دوستان شما است. معاشرت با افراد موفق و درجه یک می‌تواند شما را به سمت هدفتان سوق داده و انگیزه شما برای موفقیت را چندبرابر کند. اگر می‌خواهید آینده‌ای روشن برای خود بسازید بهتر است با افرادی معاشرت کنید که خصوصیات رفتاری مثل سخت‌کوشی، رؤیاپردازی، مثبت‌نگری، سرزندگی و هدف‌مند بودن و… دارند.

مهم‌ترین اصل در تاثیر ارتباط با افراد موفق این است که شما اطرافتان را پر از انسان‌های مثبت و موفق کنید. جیم ران معتقد است که افراد شبیه به پنج‌نفری هستند که بیشترین زمان را با آن‌ها سپری می‌کنند. همین جمله می‌تواند بیانگر اهمیت دوستان و اطرافیان باشد. شما باید بتوانید با اشخاص بهتر و موفق‌تر از خود ارتباط برقرار کنید و برای این رابطه یک نکته کلیدی وجود دارد و این است که غرور را کنار بگذارید. بدانید که کامل نیستید و البته که افراد موفق هم کامل نیستند؛ ولی باید با این باور که آن‌ها از شما موفق‌تر هستند تا می‌توانید از آن‌ها یاد بگیرید. تجربه‌های آن‌ها را در زندگی خود به کار ببرید و این تجربیات چون چراغی هستند که راه را به شما نشان می‌دهند.

تاثیر ارتباط با افراد موفق بر تمام جنبه‌های زندگی شخصی، اجتماعی و فرهنگی است. ارتباط با این گونه افراد موجب می‌شود که خوش‌بین، هدف‌مند، مثبت‌اندیش و شجاع شوید و در زندگی پیشرفت کنید. به عبارتی ارتباط با افراد موفق باعث می‌شود ویژگی‌های مثبت این افراد را جذب کنید و در مسیر پیشرفت روزافزون قدم بگذارید.

برای مطالعه مقاله «مهم ترین و بهترین عادت های افراد موفق» کلیک کنید.

جمع ‌بندی

۸۵ درصد موفقیت ما در زندگی به روابطی بستگی دارد که در امور شخصی و شغلی ایجاد می‌کنیم. هرچه میزان ارتباط ما با افراد موفق بیشتر باشد در روند پیشرفت و موفقیت ما هم تاثیر بیشتری خواهد داشت. تقریباً در تمام نقاط عطف زندگی‌مان افرادی ایستاده‌اند تا به ما کمک کنند یا مانعمان شوند. همه دارایی افراد روابط آن‌هاست. تقریباً همه مشکلات در زندگی به علت واردشدن به رابطه‌ای نامناسب با افرادی نامناسب است. تاثیر ارتباط با افراد موفق به حدی است که تقریباً همه موفقیت‌ها در زندگی با روابطی همراه است که در آن افراد خوبی نقش دارند که به شما کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید فردی موفق شوید با افراد موفق معاشرت کنید و ویژگی های افراد موفق را سرلوحه زندگی خود قرار دهید.

گروه تسهیلگران با ارائه دوره‌های آموزشی مناسب و کتاب های صوتی مانند کتاب صوتی برای هر مشکلی راه حلی معنوی وجود دارد، خویشتن مقدس شما، شفای زندگی و… به شما در جهت بهبود روابط خود کمک خواهد کرد و با قرارگرفتن در مسیر بهترشدن موجب می‌شود که برای یک روز هم که شده به خود و جهان هستی آسیب کمتری برسانیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت اطلاع از مطالب مفید دیگر در خبرنامه عضو شوید