تغییرات اساسی برای رسیدن به زندگی آرام

زندگی آرام

فهرست مطالب

“هر کس باید از درون آرامش پیدا کند.” این نقل‌قول مهاتما گاندی به یکی از حقایق بزرگ زندگی اشاره دارد: اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه زندگی آرام داشته باشید، جایی که باید شروع کنید دقیقاً با خودتان است و ابتدا باید به یک آرامش درونی برسید. چه کسی نمی‌خواهد زندگی آرام‌تری داشته باشد؟ با سرعت پر هیجان دنیا این روزها، منطقی است که بخواهید زندگی خود را با آرامش و مهربانی پر کنید. گاهی اوقات افراد سعی می‌کنند با خریدن زیورآلات یا پرداخت هزینه کلاس‌های گران‌قیمت زندگی خود را آرام‌تر کنند. بااین‌حال، هنگام تعیین چگونگی زندگی آرام، به هیچ وسیله‌ای نیاز ندارید. اگر روی تغییرات کوچک تمرکز کنید تا زندگی درونی خود را آرام‌تر کنید، زندگی بیرونی شما نیز به دنبال آن تغییراتی را خواهد داشت. در ادامه این مقاله از وب‌سایت تسهیلگران با بیان نکات جزئی شما را در رسیدن به یک زندگی آرام‌تر کمک می‌کنیم.

زندگی آرامش بخش
زندگی آرامش بخش

برخی از تغییرات مهم برای یک زندگی آرام

۱. وقت خود را در طبیعت بگذرانید

آیا تابه‌حال به این نکته دقت کرده‌اید که بعد از بیرون رفتن برای پیاده‌روی تا چه مقدار احساس بهتری دارید؟ دلیلی برای این احساس بهتر وجود دارد. مطالعات نشان داده است افرادی که در خارج از منزل وقت می‌گذرانند نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کنند استرس کمتر و شادی و آرامش درونی بیشتری دارند. همچنین این کار برای سلامت بدن شما عالی است، زیرا به شما کمک می‌کند ورزش کنید و از مزایای هوای تازه و آفتاب لذت ببرید. البته حتماً لازم نیست که یک کوهنورد ماهر شوید. سعی کنید هر روز یک پیاده‌روی کوتاه داشته باشید یا حتی برای مدتی در زیر نور آفتاب بنشینید و چند نفس عمیق بکشید. به‌مرورزمان این کار به یک عادت روزانه تبدیل می‌شود که منتظر آن خواهید بود و به‌این‌ترتیب تأثیر بسیاری بر رسیدن به یک زندگی آرام خواهد داشت.

۲. مراقب سلامت بدن خود باشید

داشتن یک زندگی آرام بدون مراقبت از بدن و سلامتی، کار دشواری است. به‌خصوص زمانی که به سال‌های طلایی خود می‌رسید. اگر دائماً اثرات کم‌آبی، تغذیه نامناسب یا کمبود خواب را تجربه می‌کنید، احساس آرامش زیادی نخواهید داشت! در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید تغییرات کوچکی ایجاد کنید تا زندگی سالم‌تری داشته باشید. آیا می‌توانید امشب نیم ساعت زودتر از دیروز بخوابید؟ اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، با یک متخصص مشورت کنید تا برخی از توصیه‌های تخصصی برای سلامت بیشتر بدن را دریافت کنید. با داشتن سلامتی جسم ناخودآگاه روح شما هم کمی بهبود می‌یابد و به‌نوعی آرامش درونی خواهید رسید.

برای مطاله مقاله «هم وابستگی چیست؟» کلیک کنید.

۳. قدردانی و سپاسگزاری را تمرین کنید

آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که چگونه افراد شاد این‌قدر خوشحال می‌مانند و به‌نوعی آرامش درونی رسیده‌اند؟ به گفته کارشناسان، بسیاری از کارها توسط ذهنیت یک فرد شاد انجام می‌شود. درحالی‌که گاهی اوقات احساسات ناخوشایند واکنش معقولی به یک رویداد هستند، ماندن در ناراحتی و عصبانیت فقط منجر به موارد مشابه می‌شود. سعی کنید هر روز را بااحساس قدردانی و سپاسگزاری به پایان برسانید. به‌مرور به این نتیجه می‌رسید که بابت همه نکات مثبت زندگی قدردان باشید و به‌این‌ترتیب آرامش بیشتری خواهید داشت و به یک زندگی آرام نزدیک‌تر می‌شوید.

۴. خودپذیری را تمرین کنید

اگر دائماً خود را ناامید کنید، داشتن یک زندگی آرام‌تر برای شما دشوار می‌شود. همه ما چیزهایی داریم که می‌خواهیم آن‌ها را در زندگی بهتر انجام دهیم و تلاش برای بهبود خود و رسیدن به یک آرامش درونی کاملاً امری نجیبانه است. بااین‌حال، این کار باید با خودپذیری متعادل شود. اگر کار اشتباهی انجام داده‌اید، صادقانه عذرخواهی کنید؛ اما خود را به‌خاطر آن مورد اذیت قرار ندهید. اگر درگذشته اشتباهاتی مرتکب شده‌اید، به‌جای تکرار تصمیم بگیرید که از آن‌ها درس بگیرید. اگر این یک منطقه مبارزه خاص و دشوار برای شما است، یک متخصص ممکن است به شما کمک بزرگی کند.

۵. ذهن‌آگاهی را تمرین کنید

یکی از سخت‌ترین بخش‌های زندگی مسالمت‌آمیز این است که یاد بگیرید چگونه از شلوغی زندگی روزمره خودداری کنید. بین سروصداهای فراوان اطراف و جریان بی‌پایان اخبار، این روزها سخت است که لحظه‌ای آرام را برای خود به ارمغان بیاوریم و به آرامش درونی برسیم. بااین‌حال، یافتن آن لحظات آرام، کلید یادگیری نحوه زندگی آرام است. ذهن‌آگاهی تمرینی است که بر تنفس و مراقبه برای یافتن لحظات آرام در زندگی روزمره تمرکز دارد. آیا می‌توانید هر روز صبح چند لحظه نفس عمیق بکشید یا بعدازظهر فرصتی برای مدیتیشن داشته باشید؟ خواهید دید که چگونه می‌توانید با تمرکز حواس به یک زندگی آرام برسید.

ذهن آگاه
ذهن آگاه

سخن آخر

همه این نکات فقط چند ایده است که به شما کمک می‌کند تا در مورد چگونگی رسیدن به یک زندگی آرام فکر کنید. بااین‌حال، همان‌طور که گاندی اشاره کرد شما تنها کسی هستید که واقعاً می‌دانید چگونه زندگی خود را آرام کنید و به آرامش درونی برسید. در نظر بگیرید که امروز چه کاری می‌توانید انجام دهید تا فردایی آرام‌تر داشته باشید.

برای رسیدن به موفقیت و یک زندگی آرام، باید بتوانید تغییرات اساسی در خود و نحوه زندگی خود ایجاد کنید. البته رسیدن به هیچ جایگاه برتری بدون هزینه نیست، باید زمان گذاشت، آموزش دید، تلاش کرد و مصمم بود. بسته آموزشی عینک خاکستری فرصتی بسیار مناسب است تا بتوانید آموزش‌هایی مناسب و ضروری در جهت ایجاد تغییرات مثبت در زندگی خود ببینید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت اطلاع از مطالب مفید دیگر در خبرنامه عضو شوید