تغییرات مثبت در زندگی؛ چگونه تغییرات کوچک زمینه ساز تغییرات بزرگ می‌شوند؟

فهرست مطالب

یک تغییر کوچک چه تأثیری می‌تواند داشته باشد؟ بسیاری از ما آرزوهای زیادی داریم، اما به آن‌ها نمی‌رسیم؛ زیرا آمادگی ایجاد تغییرات بزرگ را نداریم. اما اگر به شما بگویم که تلاش‌های کوچک و مداوم در طول زمان می‌تواند نتایج قابل‌توجهی به همراه داشته باشد و منجر به تغییرات مثبت در زندگی شود، چه؟ ما اغلب قدرت یک‌قدم و تأثیر تغییرات کوچک را نادیده می‌گیریم که در نهایت می‌تواند زندگی ما را به مقیاسی بالاتر برساند. همیشه این را به یاد داشته باشید که گاهی اوقات کوچک‌ترین قدم در مسیر درست می‌تواند بزرگ‌ترین قدم زندگی شما باشد.

اثر پروانه‌ای در سیستم هواشناسی، به این موضوع می‌پردازد که چگونه ایجاد تغییرات کوچک در یک سیستم پیچیده می‌تواند با نتایجی برابری کند که پیش‌بینی آن‌ها عملاً غیرممکن است. چیزی که ممکن است تغییری بسیار کوچک و ناچیز در یک مکان به نظر برسد، می‌تواند منجر به تفاوت‌های بزرگ در جایی دیگر یا در مرحله بعد شود. در ادامه این مقاله از تسهیلگران به شما می‌گوییم که چگونه ایجاد تغییرات کوچک زمینه‌ ساز تغییرات بزرگ هستند.

تغییرات کوچک

تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد

اکثر مردم فکر می‌کنند که برای تغییر بخشی از زندگی خود، باید همه چیز را یک شبه انجام دهند. اما در واقعیت، این رویکرد هرگز جواب نمی‌دهد و اگر واقعاً می‌خواهید تغییر کنید، باید برعکس عمل کنید. همان‌طور که جیمز کلیر در کتاب پرفروش خود، عادت‌های اتمی، توضیح می‌دهد: «اگر در طول یک سال هر روز ۱ درصد بهتر شوید تا پایان کار سی و هفت‌برابر بهتر خواهید شد.»

او می‌گوید تغییر یک شبه اتفاق نمی‌افتد. در عوض، اگر می‌خواهید تغییرات بزرگی در زندگی خود ایجاد کنید، روی چیزهای کوچک تمرکز کنید. فقط ۱٪ بهتر، روزبه‌روز، برای یک سال و در نهایت تا زمانی که سال تمام شود، شما یک فرد کاملاً متفاوت خواهید بود. برای اینکه تغییرات کوچک قابل‌اجرا باشد، جیمز به ما می‌گوید که ۴ قانون تغییر رفتار را دنبال کنیم. تغییر را واضح، جذاب، آسان و رضایت‌بخش کنید.

از یک‌قدم کوچک تا رسیدن به موفقیت بزرگ

روزی یک‌قدم بردارید

راز موفقیت برداشتن اولین قدم و ادامه‌دادن به سمت هدف است. حتی اگر پیشرفت کمی داشته باشید، باگذشت سال‌ها تأثیر زیادی بر زندگی شما خواهد داشت؛ خواه سالم‌تر غذاخوردن یا ورزش بیشتر در روز. انجام ۱ درصد بیشتر، ۳۷ درصد رشد را در سال تضمین می‌کند. همیشه به یاد داشته باشید که موفقیت یک فرایند است و برای رسیدن به آن باید پشتکار داشته باشید.

برای مطالعه مقاله «نقد و بررسی کتاب شفای زندگی» کلیک کنید.

به‌سرعت ادامه دهید

اکثر مردم تغییرات بزرگ را طاقت‌فرسا می‌یابند و ازاین‌رو اهدافشان دست‌نیافتنی می‌ماند. بااین‌حال، اگر از اهداف کوچک شروع کنید و سخت به کارکردن ادامه دهید، به نظر می‌رسد رسیدن به اهدافتان آسان‌تر خواهد بود. هدف بزرگ خود را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کنید و برای رسیدن به آن‌ها  و ایجاد تغییرات کوچک تلاش کنید. اگر در تلاش خود پایدار باشید، خیلی زود می‌توانید رؤیای خود را به واقعیت تبدیل کنید.

موفقیت خود را جشن بگیرید

تغییرات کوچکی را که برای افزایش سرعتتان ایجاد می‌کنید و به آن‌ها می‌رسید را جشن بگیرید. همان‌طور که تلاش‌های خود را تحسین می‌کنید، انگیزه خواهید داشت و ایجاد تغییرات بیشتر آسان‌تر می‌شود.

شش دلیل برای شروع کوچک و رسیدن به موفقیت بزرگ

۱. قدم‌های بزرگ می‌توانند طاقت‌فرسا به نظر برسند

آغاز سفر با قدم‌های کوچک شروع را آسان‌تر می‌کند. ازآنجایی‌که شروع یک کار بزرگ معمولاً سخت‌ترین بخش به نظر می‌رسد، شروع کوچک در درازمدت به شما کمک می‌کند تا باکیفیت بیشتری به اهدافتان برسید.

۲. اهداف کوچک دست‌یافتنی‌تر هستند

اگرچه اهداف کوچک ممکن است بی‌اهمیت به نظر برسند، اما دستیابی به آن‌ها آسان‌تر است. هنگامی که شروع به دستیابی به اهداف کوچک کردید، انگیزه بیشتری برای ادامه‌دادن خواهید داشت.

اهداف کوچک

۳. دستیابی به بسیاری از دستاوردهای کوچک خوشحال‌کننده است

احساس موفقیت به شما کمک می‌کند احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. این کار رفتن به مرحله بعدی برای دستیابی به تمام اهداف را آسان‌تر می‌کند.

۴. چیزهای کوچک در طول زمان جمع می‌شوند

اگر یک هدف کوچک را ۳ تا ۴ بار در هفته انجام دهید، در طول یک ماه به طور متوسط به ۱۴ هدف کوچک خواهید رسید. باتوجه‌به اینکه همه چیز با یک هدف شروع شد که در آن زمان بی‌اهمیت به نظر می‌رسید، این یک موفقیت برای شما است و نشان‌دهنده این نکته است که تغییرات کوچک زمینه‌ساز تغییرات بزرگ هستند.

۵. به تعویق‌انداختن کارهای دشوار آسان‌تر است

به تعویق‌انداختن کارهایی که خیلی بزرگ و پیچیده به نظر می‌رسند بسیار ساده‌تر است. وقتی چیزی طاقت‌فرسا به نظر می‌رسد، در بیشتر مواقع حتی امتحان‌نکردن آسان‌تر به نظر می‌رسد.

۶. همچنین بهانه‌تراشی برای انجام‌ندادن کارهای کوچک سخت‌تر است

شروع با قدم‌های کوچک، توجیه به تعویق‌انداختن آن‌ها را سخت‌تر می‌کند. دانستن اینکه شما فقط باید چند دقیقه برای رسیدن به هدف خود وقت بگذارید، بهانه‌های بسیار کمی برای انجام‌ندادن آن به شما می‌دهد.

برای مطالعه مقاله «شایع‌ترین عوارض اعتیاد در خانواده» کلیک کنید.

جمع‌بندی

برای رسیدن به موفقیت، نیازی به شروع با اهداف بزرگ نیست و می‌توان با قدم‌های کوچک به سمت هدف حرکت کرد. حتی اگر پیشرفت کمی داشته باشید، باگذشت زمان، این تلاش‌های کوچک باعث تحول و تأثیر قابل‌توجهی در زندگی شما می‌شوند. برای رسیدن به هدف، بهتر است آن را به اهداف کوچک‌تر تقسیم کرده و با تلاش و پشتکار، تغییرات کوچکی را ایجاد کنید. در نهایت، به خودتان اجازه دهید از هر پیشرفتی که تأثیر تغییرات کوچک بر شما داشته‌اند، لذت ببرید و باعث شود تا انگیزه شما برای ادامه کار بیشتر شود. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که چگونه تغییرات کوچک زمینه‌ساز تغییرات بزرگ می‌شوند.

یک‌قدم کوچک خارج از منطقه آسایش شما دنیای جدیدی از فرصت‌ها را برای شما باز می‌کند. برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی و رسیدن به موفقیت باید بتوانید از ایجاد تغییرات کوچک شروع کنید و در نهایت به تغییرات اساسی برسید. بسته آموزشی عینک خاکستری یک فرصت استثنایی برای شما است تا بتوانید با آموزشی‌های این بسته تغییرات مثبتی در زندگی‌تان ایجاد کنید. این لذت را از خود دریغ نکنید، یک روز شما شاهد نتیجه‌ای شگفت‌انگیز خواهید بود و به‌خاطر برداشتن اولین قدم احساس غرور خواهید کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت اطلاع از مطالب مفید دیگر در خبرنامه عضو شوید