۱۰ نشانه کاربردی خیانت همسر در زندگی

خیانت همسر در زندگی

فهرست مطالب

خیانت همسر در زندگی و کنارآمدن با آن شاید یکی از چالش‌برانگیزترین موارد در زندگی مشترک هر زوجی باشد. عده‌ای از افراد به‌جای این‌که بتوانند با این چالش کنار آیند و در صورت مشاهده‌کردن نشانه های خیانت در رابطه این مسئله را به بهترین شکل حل کنند ترجیح می‌دهند که برای همیشه به این رابطه پایان دهند. این افراد راه‌های کنارآمدن با این موضوع را آخرین گزینه می‌دانند و به‌جای پیداکردن دلیل خیانت در زندگی مشترک و حل این مشکل ترجیح می‌دهند برای همیشه این رابطه را به پایان برسانند.

 اگر به دنبال راه‌حلی برای کنارآمدن با خیانت همسر خود هستید رفتن به جلسات مشاوره می‌تواند گزینه مناسبی برای حل این مشکل باشد و به شما کمک می‌کند تا با راهکارهای متفاوت در این زمینه آشنا شوید. در این صورت امکان دارد بتوانید روحیه خود را تغییر دهید و برای برگشت به زندگی عادی در کنار همسرتان تلاش کنید. در این مقاله از تسهیلگران سعی کرده‌ایم به برخی از نشانه‌های خیانت همسر در زندگی مشترک بپردازیم.

نشانه های خیانت کردن چیست؟

در بررسی‌های نشانه های خیانت همسر در زندگی امکان دارد چند روزی درگیر رفتار همسر خود شده و بعضی وقت‌ها به او مشکوک شده باشید. شاید در برخی روزها به‌شدت درگیر این مسئله باشید و با خود بگویید که ممکن است او خیانت کرده باشد؛ ولی مدت‌زمان زیادی طول نمی‌کشد که خود را سرزنش می‌کنید و این افکار را از ذهنتان بیرون می‌کنید.

در برخی مواقع هم بیشتر نگران افکار دیگران هستید که چه فکری درباره شما و همسرتان می‌کنند. در این مواقع در ذهنتان هنوز تردید وجود دارد. بهره‌مندی از مشاوره خانواده آنلاین می‌تواند به شما کمک کند تا تردید ذهن‌تان از بین برود. برخی از نشان‌ های خیانت همسر در زندگی به شرح زیر است:

نشانه های خیانت در رابطه

۱. تغییرات ذهنی یکی از علائم خیانت همسر در زندگی

یکی از مهم‌ترین نشانه‌ های خیانت در رابطه را می‌توان ایجاد تغییرات اساسی در ذهن و افکار طرف مقابل دانست. این نوع تغییرات اصولاً آنی و در کمترین زمان ممکن ایجاد می‌شوند؛ به‌عنوان‌مثال سخن‌چینی همسر از شریک خود از نشانه‌های خیانت او با تغییرات ذهنی و روانی است که بارها به اثبات رسیده است. در واقع آن‌ها بدون توجه به تأثیرات روانی خیانت این قبیل کارها را انجام می‌دهند.

همسر یا شوهر متقلب به شما اعتمادی ندارد و به حرف‌های شما گوش نمی‌دهد. او همچنین دوست ندارد که کاری برای شما انجام دهد. این درک شهودی شما است که به شما می‌گوید مشکلی وجود دارد و اوضاع مثل همیشه نیست. در نشانه‌های خیانت همسر در زندگی شریک متقلب مایل به جشن‌گرفتن مناسبت‌های معمولی مانند سالگرد ازدواج یا جشن تولد نیست و هدیه‌ای به شما نمی‌دهد.

۲. خیانت همسر در زندگی؛ بروز رفتار ناسازگار باشخصیت او

کشف خیانت اصولاً با رفتارهای غیرقابل‌پیش‌بینی و جدید صورت می‌گیرد؛ برای مثال دیدن شریک زندگی بدون حلقه ازدواج یکی از نشانه‌های خیانت همسر در زندگی  است. در این مواقع فردی که خیانت کرده است به‌صورت ناگهانی دردست‌داشتن حلقه ازدواج را متوقف می‌کند. این جور نشانه‌ها امکان دارد برای هدیه‌ها یا جواهرات دیگری هم که برایش خریده‌اید دیده شود. یکی دیگر از نشانه های خیانت در رابطه تغییر رفتار در خانه یا محل کار است. در این مواقع بدون هیچ دلیل خاصی رفتار طرفی که خیانت کرده ناپایدار می‌شود و به طور منطقی رفتار نمی‌کند.

همچنین زمانی که همسر شما فراموش‌کار می‌شود و فکرش مشغول چیزهای دیگری است امکان دارد خیانت کرده باشد. همین‌طور زمانی که با بی‌احترامی با شما صحبت کند و علاقه‌ای به انجام کارهای روزمره نداشته باشد نیز ممکن است خیانت کرده باشد. در ادامه به برخی دیگر از نشانه‌های خیانت همسر در زندگی به‌صورت موردی اشاره شده است.

  • از دیگر نشانه‌های خیانت عدم تغییر یا بهبود رفتار شخصیتی او است.
  • یکی دیگر از نشانه‌های خیانت در زندگی زمانی است که شب‌ها همسرتان با کیف پولش می‌خوابد یا شب‌ها از خانه بیرون می‌رود.
  • در مواقعی که همسرتان به‌صورت ناگهانی از شما انتقاد می‌کند و به حرف‌هایتان گوش نمی‌دهد. همچنین زمانی که به‌شدت با شما رفتار می‌کند امکان دارد خیانت کرده باشد.
  • هنگامی که به‌صورت ناگهانی شما را تشویق می‌کند تا زندگی اجتماعی داشته باشید و به خارج از شهر بروید؛ درصورتی‌که به نظر می‌رسد می‌خواهد شما را از خانه بیرون نماید از نشانه های خیانت همسر در زندگی است.
  • زمانی که شوهر یا همسرتان به‌صورت عجیب به دیگران نگاه می‌کند و تمام حواس و توجهش بیشتر به آن‌ها است تا شما.
نشانه‌ های خیانت همسر در زندگی

۳. داروهای کنترل‌ کننده تولد یکی از محتمل‌ ترین نشانه های خیانت در رابطه

همان‌طور که می‌دانید که داروهای کنترل‌کننده تولد (قرص اضطراری) جهت جلوگیری از بارداری استفاده می‌شوند. در بسیاری از موارد مشاهده این نوع داروها در وسایل همسرتان بدون اطلاع شما می‌تواند از نشانه‌های خیانت او به شما باشد؛ درصورتی‌که داروهای کنترل تولد را در وسایل همسرتان مشاهده کردید ممکن است خیانت کرده باشد. بهتر است باز هم عجولانه قضاوت نکنید تشخیص خیانت به این شکل درست و اصولی نیست؛ اما می‌تواند مدرک خوبی جهت شروع باشد.

۴. تغییر در بهداشت و آرایش همسر از تشانه های خیانت همسر در زندگی

این مورد از موارد تغییرات ناگهانی و آنی در رفتار عشق‌تان است. درصورتی‌که می‌پرسید چگونه می‌توان خیانت همسر در زندگی را تشخیص داد بهتر است بگوییم که باید در رفتار او دقیق شوید. در واقع بهتر است به موارد زیر دقت نمایید:

  • زمانی که به‌صورت عادی صبح از خانه بیرون می‌رود و به‌صورت غیرعادی (مثل تغییر رفتار) شب به خانه بازمی‌گردد.
  • هنگامی که به خانه می‌آید و مستقیماً به سراغ حمام می‌رود تا دوش بگیرد.
  • هنگامی که در اکثر مواقع لباس‌های همسرتان بوی عطر ناآشنا را می‌دهند. درصورتی‌که عطر از جنس مخالف او باشد می‌توان این را یکی از نشانه‌های خیانت در رابطه قلمداد نمود.
  • در مواقعی که همسرتان سال‌ها از لباس و عطر معمولی استفاده نموده است و کاملاً به‌صورت ناگهانی یک روز از لباس‌ها و عطرهای جدید استفاده می‌کند و بیش از حد معمول به‌ظاهر خود می‌رسد.

۵. معمولاً همسرتان در کنار شما راحت نیست

یکی از بارزترین نشانه‌ های خیانت همسر در زندگی این است که طرفی که خیانت کرده است به‌نوعی خودش را از شما جدا می‌کند تا احساس راحتی بیشتری داشته باشد. همچنین زمانی که دوستان شما درباره همسرتان و خیانت او به شخصی دیگر صحبت می‌کنند. همین‌طور هنگامی که همسرتان در کنار شما راحت نیست و با وجود شما در جمع‌های دوستانه مخالف است و به‌سرعت خشمگین می‌شود. یا به‌عبارت‌دیگر زمانی که همسرتان نمی‌خواهد با شما در وقایع اجتماعی شرکت نماید و دوست دارد که تنها در این وقایع شرکت کند.

دلیل خیانت در زندگی مشترک

۶. مهم ترین نشانه های خیانت همسر؛ علائم مربوط به رابطه جنسی

تمایل نداشتن طرف مقابل به رابطه جنسی می تواند از نشانه های خیانت در رابطه باشد. همچنین زمانی که طرف مقابل نسبت به شما دلسردی نشان می‌دهد و در کنارتان احساس راحتی ندارد. تعداد دفعات رابطه جنسی قانون خاصی ندارد؛ ولی درصورتی‌که او یک‌طرفه میزان آن را کم نماید می‌تواند از نشانه‌های خیانت‌کردن باشد. در ادامه به برخی دیگر از نشانه‌های این موضوع اشاره شده است.

  • اطلاعات جنسی همسرتان به‌صورت یکباره افزایش چشمگیری داشته و تجربیات جدید را به‌آسانی انجام می‌دهد مثل یک استاد
  • کشف خیانت همسر در زندگی می‌تواند با پیداکردن رد زخم یا مکیدگی روی تن او انجام شود. سعی کنید به این موارد خوب دقت نمایید.
  • خیانت‌کردن افراد متأهل دلایل بسیاری دارد؛ ولی می‌توان گفت مسائل جنسی مهم‌ترین انگیزه آن‌ها است که همیشه نشانه‌هایی هم به همراه داشته است که می‌توان از آن‌ها جهت تشخیص خیانت جنسی استفاده کرد.

جمع‌بندی

در برخی اوقات افراد خیلی سریع و به‌راحتی متوجه می‌شوند که طرف مقابلشان سعی دارد از آن‌ها فاصله بگیرد. این افراد جهت آرامش و اعتمادبه‌نفس خود به دنبال کسی غیر از شریک زندگی‌شان هستند. اصولاً تغییراتی که به طور ناگهانی در رفتار یکی از طرفین رابطه به وجود می‌آید که قبلاً جز عادت‌های روزانه‌ی او نبوده است می‌تواند نشان‌دهنده خیانت همسر در زندگی باشد؛ برای مثال درصورتی‌که شخصی درگذشته عادت به پنهان‌کردن تلفن همراه خود نداشته؛ اما کاملاً به‌صورت ناگهانی به‌شدت خواستار فضای شخصی و خصوصی است این یک زنگ خطر خواهد بود و می‌تواند دلیل خیانت در زندگی مشترک باشد.

 البته توجه داشته باشید تغییر در رفتار ممکن است دلایل متعددی داشته باشد و هر تغییری که درخلق‌وخوی شخص ایجاد می‌شود را نمی‌توان از نشانه ‌های خیانت در رابطه دانست و خیانتکار  بودن طرف را ثابت نمی‌کند..برای انجام مشاوره خانواده در زمینه‌های مختلف مانند هم وابستگی روابط اعضای خانواده، اعتیاد و…. می‌توانید به وب‌سایت تسهیلگران مراجعه نمایید و با دریافت مشاوره با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید مشکلات خود را برطرف کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جهت اطلاع از مطالب مفید دیگر در خبرنامه عضو شوید